Винаги когато стане дума за развод, ние християните се подсещаме за думите, записани в Малахия 2:16а: “Защото, казва Господ, Израилевият Бог, Аз мразя напускане (развода)...”. Наистина е важно да не забравяме тази заръка. Бог ни казва чрез Словото Си че, Неговото намерение е човеците, които се бракуват да останат посветени един на друг за цял живот. “Така че не са вече двама, а една плът. И така, онова, което Бог е съчетал, човек да не го разлъчва” (Матей 19:6).
Обаче Бог знае много добре, че след като в брака участват две грешни човешки същества, разводи ще има. За това и БОГ дава някои закони в Стария Завет, които биват в защита правата на разведените, и по-специално на жените (Второзаконие 24:1-4).
- 1 Когато някой вземе жена и се ожени за нея, ако тя не придобие благоволението му, защото той намира в нея нещо грозно, тогава да й напише разводно писмо, и, като го даде в ръката й, да я изпрати из къщата си.
- 2 А тя, като излезе из къщата му, може да иде и да се омъжи за друг мъж.
- 3 Но ако я намрази и вторият мъж, та й напише разводно писмо, и като го даде в ръката й я изпрати от дома си, или ако умре вторият мъж, който я е взел за своя жена,
- 4 то първият й мъж, който я е напуснал, не може да я вземе пак за жена, понеже е осквернена; защото това е мерзост пред Господа. Така да не навличаш грях на земята, която Господ твоят Бог ти дава в наследство.
Тук Исус отбелязва, че горепосочените закони са дадени в следствие коравосърдечието на хората, а не защото това е Божията воля (Матей 19:8) "Каза им: Поради вашето коравосърдечие Моисей ви е оставил да си напущате жените; но отначало не е било така."
Противоречията и препирните дали разводът и повторният брак се позволяват или не според Библията, идват най-вече от думите на Исус в Матей 5:32 „А пък Аз ви казвам, че всеки, който напусне жена си, освен по причина на прелюбодейство, прави я да прелюбодействува; и който се ожени за нея, когато бъде напусната, той прелюбодействува.“ и Матей 19:9 „ И казвам ви: Който напусне жена си, освен за прелюбодейство, и се ожени за друга, той прелюбодействува; и който се ожени за нея, когато бъде напусната, прелюбодействува.“. Изразът “освен по причина на прелюбодейство” е единственото място в Божието Слово, в което като че ли Бог ни дава разрешение за развод и повторен брак.
Много теолози твърдят, че под тази “фраза-изключение” трябва да разбираме “изневяра” в периода на “годеж”. Ако се допитаме обаче до еврейските обичаи ще открием, че мъжът и жената се считат за бракувани веднага след като се сгодят. Съдейки по това, единствената разумна причина за развод е аморална проява през този период на “годеж”.
Преведено от гръцки обаче, с думата за “съпружеска невярност”, може да се отъждестви всяка една форма на сексуална аморалност. Включвайки проституция, прелюбодейство, блудство и т.н. Затова трябва да тълкуваме думите на Исус, че разводът е позволен, ако е налице сексуална аморалност. Интимните сексуални контакти биват нерзделна част от съпружеската връзка – “двамата ще станат една плът” (Битие 2:24; Матей 19:5; Ефесяни 5:31).
Цялата статия ->
Тагове:
Учителите се провалиха - когато вече ням...
Повече от 6 часа огромен НЛО летя над Св...